2017. április 8., szombat

Pite, ahogy Te akarod :)

Nagyon régen írtam ide, időhiány és lustaság miatt :) De...egyre többen kérdezték tőlem, hogy miért nem blogolok, na ilyenkor lazán megjegyeztem, hogy van blogom csak....
Na de most :)
Indítsuk egy magyar klasszikussal a pitével:



Én mindig az idénynek megfelelő gyümölccsel készítem, fiam a nagy gourman a családban, ő legszívesebben a szilvásat eszi, aztán az almásat, epreset, meggyeset, cseresznyéset, szóval mindet :D

Megosztom veletek az én bevált receptemet, ez tulajdonképpen a régi búzás receptem GM átírata:

Alap recept:
Ebben most szilva van:

20 deka nutri free mpp
10 deka nutri dolci 
15 deka margarin
3-4 ek cukor
1/2 cs sütőpor
1-2 ek tejföl
1 tojás + 1 a kenéshez
A szilvát negyedekre vágjuk és kevés barna cukorral és fahéjjal pár percig pároljuk, majd félretesszük.
A margarint elmorzsoljuk a liszttel, hozzáadjuk a többi hozzávalót, összegyúrjuk, hűtőben pihentetjük legalább fél órát. Kinyújtjuk, formába tesszük, megtöltjük a szilvával, berácsozzuk, lekenjük tojással és 180 fokon kb. 30-40 perc.
Ha csak gyümölcsöt teszek bele, akkor azt előbb kissé megpárolom barna cukorral, ízlés szerint kevés citromlé, citromhéj, fahéj stb. mehet bele.


Szilvás pite



Epres pite

Epres pite


Francia almás pite



Almás pite

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...