2017. április 14., péntek

Rákóczi túrós - szelet és torta ahogy akarod :)

Nálunk a családban mindig nagy sikere van, ha Rákóczi túróst sütök. Macerásnak tűnik, de azt mondanám, a látszat csal :)


Hozzávalók:

 37 x 24 cm tepsihez

15 dkg Nutri free mpp itt

15 dkg Schar C  itt
20 dkg vaj v margarin
5 dkg porcukor
2 tojássárga
1 mk. vanília aroma

1/2 tk sütőpor

Töltelék:


90 dkg túró
15 dkg porcukor
2 tojássárga
1 ek citromlé (friss)
2 ek gm zsemlemorzsa

Hab:


4 tojásfehérje
20 dkg porcukor
Lekvár


A vajat elmorzsoljuk a liszttel, majd hozzáadjuk a többi hozzávalót, összegyúrjuk, 20 percre hűtőbe tesszük. Kinyújtjuk a tepsi méretére, 180 fokon 10- 15 percig elősütjük. A túrót összekeverjük a többi hozzávalóval, rászórjuk a zsemlemorzsát a tésztára majd elkenjük rajta a túrós tölteléket, elsimítjuk. vissza a sütőbe 20 percre. A fehérjét habbá verjük a cukorral, habzsákba tesszük és csíkokat nyomunk a túró tetejére, visszatesszük a sütőbe és 10-15 perc alatt világos barnára sütjük. A kikevert (én meg szoktam langyosítani) lekvárt a rácsok közé kanalazzuk.

Megsüthetjük tortaformában is, én eperlekvárral turbóztam fel :)




Az összeállított tészta

Túró bekeverve

Méretre hajtogatott sütőpapíron nyújtottam a tésztát


15 perc elősütés után

Túró rásimítva, vissza a sütőbe :)


Tojáshab rácsozás

Készre sütve

Lekvár a helyén :)
















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...