2017. április 13., csütörtök

Sztrapacska - a megunhatatlan :)

Nekem sokáig Anyukám készítette nekünk, mert mindig azt gondoltam, hogy macerás és hosszadalmas művelet elkészíteni a sztrapacskát.
Aztán egyszer úgy gondoltam, hogy muszáj neki állni, mert ezt is meg kell tanulni. Nagy meglepetésemre, gyorsan elkészült, és tulajdonképpen alap konyhai tudással simán elkészíthető.
Nem olcsó étel, de kiadós, és laktató.

Hozzávalók, ahogy én készítem:

4 közepes sárga burgonya kis lyukú reszelőn lereszelve
2 egész tojás
kb. 15-20 dkg Nutri free mpp itt

20 dkg kolozsvári szalonna 
25 dkg juhtúró
1 nagy doboz tejföl

A krumplit lereszeljük (a krumpli levét ne öntsük le, mert víz helyett fogjuk használni a nokedlihez!), hozzáadjuk a tojásokat, sót és annyi lisztet, hogy nokedli sűrűségű tésztát kapjunk (a liszt mennyisége sokban függ attól, hogy mennyi levet enged a reszelésnél) Vizet forralunk, teszünk bele sót, egy ek olajat. Kiszaggatjuk a nokedlit, közben a szalonnát lepirítjuk, egy nagyobb lábosba tesszük, hozzáadjuk a juhtúrót és a tejfölt, elkeverjük. A megfőtt nokedlit beletesszük, jól elkeverjük. Tálalásnál díszíthetjük pirított szalonna kockákkal, nem egy diétás kaja az biztos, de nem esszük mindennap :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...