2017. április 20., csütörtök

Nudli - mákos vagy morzsás ki mivel szereti :)

Ma mákos nudlit vacsoráztunk. Mire hazaértem a munkából, a fiam megfőzte a krumplit héjában, megpucoltam, krumplinyomón áttörtük. Hagytam a tálban langyosra hűlni.



Hozzávalók:

1 kg burgonya (én sárgát szoktam venni) főzve, áttörve
kb. 25 dkg scha Farina itt
1 egész tojás


Az áttört burgonyához hozzáadjuk a sót, tojást, és 20 dkg lisztet, elkezdjük összegyúrni, ha ragad, adjunk még hozzá lisztet, aminek a mennyisége változhat a burgonya minősége miatt.
Jól formázható tésztát kapunk, hengert formázunk belőle, levágunk egy kb. 3-4 cm vastag szeletet, és kisujjnyi vastagra kisodorjuk. Felvágjuk 3-4 cm-es darabokra, minden darabot a tenyerünkkel egyszer megsodrunk, így kapja meg a végleges nudli formáját :)





Forrásban levő sós vízben kifőzzük, ahogy feljön a víz tetejére már jó is. Leszűrjük, pici olajjal összerázzuk, pirított zsemlemorzsával vagy cukros mákkal tálaljuk.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...