2017. április 29., szombat

Gyors tiramisu

Találtam a hűtőben egy fél doboz lejárat előtti mascarponét, így nem volt kérdés, hogy mire fogom elhasználni. Hét elején Hidi Marika tett fel a blogjára tiramisut itt, aztán Bettinél is láttam itt.


Este készült, így a fényviszonyok nem voltak kedvezők, de a tiramisu annál inkább :)
Mivel nem volt itthon babapiskóta, így a lányok blogján látott megoldást választottam, sütöttem egy 6 tojásos piskótát nagyobb tepsiben, kettévágtam, és betöltöttem a krémet. Nem tojással készült, csak tejszínhab és mascarpone felhasználásával. Egy éjszaka a hűtőben, és másnap az igazi :)

Hozzávalók:

6 db tojás szétválasztva
20 dkg Nutri dolci itt
20 dkg cukor
fél cs sütőpor

A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjéket az 1/3 cukorral kemény habbá verjük, a többi cukorral kikeverjük a sárgákat, majd óvatosan beleforgatjuk a fehérje habot, végül a sütőporos lisztet is beleforgatjuk. 180 fokon kb. 40 perc (tűpróba)

Krém:
5 dl habtejszín, én cukrászhabot használok, ha sima tejszín van, akkor 2 cs habfixáló kell hozzá, illetve cukor ízlés szerint
25 dkg mascarpone
rumaroma
kakaópor a tetejére

A piskótára: 1 dl presszókávé 1 dl tejjel felengedve és ízlés szerint teszünk bele cukrot

A kihűlt piskótát kettévágjuk, a tejszínt kemény habbá verjük, belekeverjük a mascarponét és az aromát. Meglocsoljuk a tejeskávéval a piskótát, rákenjük a krém felét, mielőtt rátesszük a másik piskótát, azt is meglocsoljuk, majd a tetejét is. A krémmel megkenjük a tetejét és az oldalát is, majd a maradékkal habzsákból díszítjük. Hűtőbe tesszük legalább 3 órára, tálalás előtt megszórjuk kakaóporral.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...