2017. április 30., vasárnap

Dobos torta

Holnap vendégek jönnek, ezért Dobos tortával fogom megkínálni őket. Régebben tartottam ettől a sütitől, de úgy látszik az évek múlásával kezd eltűnni ez az érzés :)


A recept ötletet Dobos Bea blogján találtam itt, én most Nutri dolcit használtam a piskótához, a karamellhez friss citromlét.

Hozzávalók:

6 tojás
6 dkg Nutri dolci itt
6 dkg porcukor
6 dkg kristálycukor
6 dkg kukorica keményítő

Sütőpapírra 20 cm átmérőjű kört rajzolunk 6x. Egy nagy tepsire tesszük kettesével a köröket. A tojásokat szétválasztjuk kettesével, a sárgákat habosra keverjük 2 dkg porcukorral, a fehérjéket 2 dkg kristálycukorral. A habot a sárgákhoz keverjük óvatosan, majd beleszitáljuk a lisztet és a keményítőt. A két körre elosztjuk a tésztát, elsimítjuk óvatosan, majd 190 fokon kb. 10 perc alatt megsütjük a lapokat. Leválasztjuk a sütőpapírról óvatosan, és rácsra tesszük. Megsütjük mind a 6 lapot.








Krém:

4 tojás
20 dkg kristálycukor
2 ek kakaópor
10 dkg étcsoki
20 dkg puha vaj
kevés rumaroma

A krémmel kezdjük, gőz felett egy tálban habosra keverjük az egész tojásokat a cukorral, amikor már csípős forró az ujjunknak, akkor levesszük a gőzről és beleszórjuk az apróra vágott csokit, és az átszitált kakaóport. Elkeverjük, amíg a csoki elolvad és egynemű lesz a krém. Lehűtjük és legalább 3-4 órát hűtőbe tesszük. Amikor kellően lehűlt, hozzáadjuk a puha vajat és kihabosítjuk.



Karamell:

15 dkg kristálycukor
1 tk friss citromlé
Egy kisebb lábosban felolvasztjuk a cukrot és a citromlét, addig, amíg borostyánszínű lesz a felolvadt cukor. Ha kész, rögtön az előkészített tortalapra öntjük, elsimítjuk.
Kiválasztom a legszebb tortalapot, óvatosan egy késsel bevágom a szeletek helyét (nem vágom át teljesen). Odakészítek vajat, spatulát és egy hosszú élű kést megvajazva a fokát és az élét is. Ráöntöm a lapra a karamell felét, elsimítom, majd a többit is ráöntöm, elsimítom. Egy kevés időt várok, majd a kés FOKÁVAL a szeleteket bejelölöm, mire ezzel kész vagyok, megvajazom az élét is és átvágom a karamelles szeleteket.








Körbe vágjuk a lapokat, hogy egyformák legyenek, betöltjük a krémmel, én az oldalára mandulát tettem körben, rátesszük a karamell lapokat, a maradék krémmel díszítjük ízlés szerint.



















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...