2017. augusztus 15., kedd

Óriás zsemlék :)

Nem óriásnak készült, de az lett :)
Mostanában szeretem keverni a Nutri free-t és a Mester házi kenyér lisztet, a házasság tökéletes. Jó állagú, finom pékárut tudunk készíteni belőlük.
Többen kérdezték, hogy lehet e kenyér sütéshez használni ezt a receptet, jelentem igen :)
Frissítettem a fotókat, így már kenyér is készülhet belőle.



Hozzávalók 6 db óriás zsemléhez:

25 dkg Nutri free mpp
15 dkg Mester Házi kenyér liszt
2 dkg friss élesztő
1 ek útifűmaghéj 100 ml vízben elkeverni, állni hagyni amíg zselésedik
1 tk só
kevés cukor az élesztő futtatáshoz
4 ek olíva olaj (napraforgó is jó)
kb. 280-320 ml víz

Az élesztőt megfuttatjuk 200 ml langyos vízben a cukorral, a száraz hozzávalókat kimérjük egy tálba.
Az útifűmaghéjat beáztatjuk 100 ml vízbe, hozzáadjuk a kimért lisztekhez, majd a felfutott élesztőt, sót. Elkezdjük dagasztani és folyamatosan adagoljuk hozzá a vizet, végül az olajat is beledagasztjuk. Kissé ragacsos tésztát kapunk, olajos kézzel 6 db zsemlét formázunk és sütőpapírral bélelt tepsire tesszük. Leolajozzuk a tetejét, egy tiszta nylon zacskót szétvágunk, letakarjuk a zsemléket, majd egy konyharuhával is. Hagyjuk kelni kb. 40 percig, sütés előtt vékonyan olajozzuk le a tetejét újra, majd előmelegített sütőben 180 fokon kb. 25 perc alatt megsütjük.






Egy nagyobb jénai tetejébe sütőpapírt tettem, így kelesztettem és sütöttem a kenyeret.






19 megjegyzés:

  1. Végre találtam olyan receptet amiről a készítője állítja hogy legalább 3 napig marad puha ehető zsemle Ha ez igaz akkor nagyon hálás leszek a készítőjének

    VálaszTörlés
  2. Igaz, bizony :) Remélem ha kipróbáltad Neked is ez lesz a véleményed :)

    VálaszTörlés
  3. Angikám! nekem kakaós csiga receptet keresek igaz van receptem reggel megsütöttem mire az unokám haza jött az iskolából nem tudta elfogyasztaNI MER NEMBÍRTÁK A FOGAI OLYAN VOL A KEMÉNYSÉGE
    Ssajnos kitettem hátha valamelyik hajléktalan elviszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Erzsébet, találsz nálam kakaós csiga receptet is: http://glutenmenteseniskonnyeden.blogspot.hu/2017/04/a-kakaos-csiga-illata-emlekszel.html

      Törlés
  4. Kérdezni akarom mennyi szilvát vagy almát kell a tésztára rakni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha a pitére gondolsz, én nem szoktam mérni, de kb 1 kg, attól függ mennyire szeretitek a gyümölcsöt :)

      Törlés
  5. Angikám! Csak köszönettel tartozom mer az előírtak szerint a zsemléim sikerültek csodálatosak lettek! El mondom a világ előtt hogy végre egy igazi jó indulatú hasaznos receptben találtam meg az IGAZIT! köszönöm Angikám!

    VálaszTörlés
  6. A kakós csigával nem vagyok megelégedve hanar keményedik ! Nem tudom mit kekkene tenni érte?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos a kelt tészták hamar keményednek, készítsd kicsit lágyabbra a tésztát. Van még egy lehetőség, ne süsd ki az egészet egyszerre, egyesével fagyaszd le a csigákat és forró 200 fokos sütőben kiengedés nélkül süsd meg.

      Törlés
  7. Szeretném meg kérdezni a zsömléből az utimaghélyat ki lehet e hagyni ? Előre is köszönöm kedves válaszát !

    VálaszTörlés
  8. Kedves Zsuzsanna! Az útifűmaghéj a zsemle állagát javítja, ki lehet hagyni, de így hamarabb fog keményedni a zsemle, csak 2 max 3 napig marad ehető állapotú.

    VálaszTörlés
  9. Ezer köszönet a receptért! Júliusban diagnosztizáltak, azóta szinte csak negatív élményem volt a gluténmentes pékáruval kapcsolatban. De ez valami tökély! :D A hétvégi túrára végre nekem is lesz tökéletes, finom szendvicsem :)

    VálaszTörlés
  10. Kedves Viki! Nagyon örülök, hogy ízlett, a fiam csak ezt eszi :)

    VálaszTörlés
  11. Szia Angelika! Imádom ezt a receptedet! Mostanában ezt a receptedet használom zsömlének, bagettnek, na és kenyérnek is! Egyszerüen tökéletes! 😍

    VálaszTörlés
  12. Szia! Köszönöm szépen :) A fiamnak is ez a kedvence :)

    VálaszTörlés
  13. Szia Angie!
    Mester hazi kenyerliszt mivel helyettesitheto?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Sütheted csak nutriból, de akkor nyilván változni fog az íze és az állaga. Ha csak nutriból sütöd, a folyadékot fokozatosan add hozzá, mert a mennyisége változhat.

      Törlés

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...