2018. július 19., csütörtök

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipróbálni, egyúttal egy új receptet is összeraktam hozzá.



Hozzávalók:

3 dkg Glutenix foszlós kalács liszt
15 dkg Mester házi kenyér liszt
27 dkg Nutri free mix per pane
1,7 dkg friss élesztő
150 ml langyos tej
300 ml langyos víz+ 100 ml víz
1 púpos ek útifűmaghéj
2 kk cukor
1 tk só
3 gr xantán (elhagyható)
3 dkg puha margarin

A langyos tejben megfuttatjuk az élesztőt a cukorral. Kimérjük a lisztet és a többi hozzávalót, egy nagyobb tálba. Az útifűmaghéjat beáztatjuk a +100 ml vízben, ha megzselésedett, hozzáadjuk a liszthez. A felfutott élesztőt beleöntjük a liszthez, majd a 300 ml víz felével elkezdjük dagasztani, közben folyamatosan adagoljuk a többi vizet a tésztához. Kissé ragacsos, de nem túl lágy tésztát kapunk. Letakarva 40 percig kelesztettem duplájára. Rizslisztes lapon átgyúrtam, majd 8 részre osztottam a tésztát és egyesével zsemlévé gömbölyítettem, sütőpapíros tepsire tettem, és letakarva hagytam pihenni 20 percet. A formázóval belenyomtam a vágásokat, megszórtam mákkal 2 darabot, lespricceltem vízzel és előmelegített sütőben 200 fokon 15 perc alatt megsütöttem.
Nagyon finom lágy, szinte foszlós péksüteményt kaptam.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...