2017. április 23., vasárnap

Juhtúrós pogácsa - lehet szögletes vagy kerek - az íze ugyanaz :)

A sok édesség után kellet egy kis sós is. Ezt a receptet egy facebook csoportban találtam, Franco Tolomio a Nutri free termékek magyarországi képviselője tette fel pár éve. Ha pogácsa kell, én csak ezt sütöm, finom puha, és sose marad másnapra :)




Hozzávalók:

50 dkg Nutri free mpp kenyér liszt itt
12,5 dkg margarin
12,5 dkg juhtúró, 
2 kk só,
4 dkg budafoki élesztő( én egy kicsi tejben megfuttattam az élesztőt)
1 tojás meg egy sárgája
300 gr kefír


Tipp:
medvehagyma szezonban tegyünk bele, megdobja az ízét :)

Összegyúrtam,keleszteni hagytam egy órát és utána kinyújtottam, hajtogattam (téglalapra nyújtottam, gondolatban a hosszabbik oldalán 3 felé osztom, bal oldalról behajtom az első harmadot, jobbról ráhatom a harmadik harmadot, végül fentről lehajtom)  Letakartam, 10 perc elteltével újra hajtogattam,kinyújtottam, bevagdaltam a tetejét,megkentem tojással. 180 fokon kb 20 perc alatt megsül.



Kelesztés előtt

Kelesztés után

Nyújtás

Bevágtam, lekentem tojással és feldaraboltam


Kész :)








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...