2017. április 23., vasárnap

Ettél már meleg bagettet reggelire? Igazi, ropogós héjú bagett recept :)

Régóta keresgélek a neten gluténmentes bagett receptet. Sok oldalt megnéztem, magyart és külföldit is, de annyiféle van, hogy nem tudtam választani. A recepteket és a technikákat összekevertem, és megsütöttem a legfinomabb, legropogósabb bagettet :)


Hozzávalók 3 kisebb bagetthez:

25 dkg Nutri free mpp itt
1 tk porélesztő
220 ml langyos víz
1,5 kk só
2 tk növényi olaj (olíva, napraforgó)

A száraz hozzávalókat egy tálba tesszük, elkeverjük, majd hozzáadjuk a vizet és az olajat is. Alaposan elkeverjük kézi robotgéppel vagy dagasztógéppel. Olajjal kikent tálba tesszük, folpackkal letakarjuk, én most kelesztőtálba tettem. Egy órát kelesztjük.



Kelesztés után kiborítjuk a rizsliszttel vékonyan megszórt pultra, átgyúrás nélkül! 3 felé vágjuk, majd könnyű mozdulatokkal bagettet formázunk. Mivel nincs bagett sütőm, kibéleltem egy vastagabb konyharuhával egy magasabb tepsit 3 felé osztottam egy-egy redővel, majd sütőpapírral is ezt tettem. A redők közé fektettem a bagettokat, éles késsel 3 helyen bevágtam ferdén, majd virágspriccelővel párszor lefújtam vízzel őket. Betettem a tepsit egy nagy nylonzacskóba, és a tűzhelyre tettem, ahol a sütőben éppen pogácsa sült :) Kb. egy órát pihentettem, majd kivettem a zacskóból, bekapcsoltam a sütőt 200 fokra, a rácsra tettem egy hőálló edényt, alulra betettem egy sütőlapot. A bagetteket újra lefújtam vízzel és megkentem olajjal, betettem a sütő aljára, a hőálló edénybe kb 2-3 dl vizet öntöttem, és becsuktam a sütő ajtót.
Kb. 20 perc múlva kivettem a vizes edényt, a bagetteket áttettem a rácsra tepsi és sütőpapír nélkül és még kb. 15 percet sütöttem. A végeredmény egy nagyon ropogós, nagyon finom bagett :)









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...