2017. április 11., kedd

Vendégváró kenyértölcsérek tojássalátával töltve

Szeretjük a tojást, mindenféle formában, bármikor, ezért Húsvétkor többféle formában kerül az asztalra.
Idén kenyértölcsérben lesz tojássaláta, a fiam készít kaszinó tojást, és persze a főtt sonka főtt tojás kombó sem maradhat le a palettáról :)
A kenyértölcsér készítéséhez habrolóhoz való fémtölcséreket használtam, amit a piacon egy háztartási dolgokat árusító eladótól vettem, de szerintem ha nyitott szemmel járunk, a nagyobb multik konyha felszereléseinél is találhatunk.



Hozzávalók:
20 dkg Nutri free mpp (itt)
kb 170 ml langyos tej vagy víz
1 csapott ek útifűmaghéj(itt)
3 ek olaj

1 tojássárga+ 1 sárgája a kenéshez
1,5 dkg élesztő, kevés cukor
A tojás salátához:
4 főtt tojás
majonéz
mustár fehér bors
lilahagyma
cukor
joghurt vagy tejföl


Az élesztőt felfuttatjuk, hozzáadjuk a liszthez, tojáshoz útifűmaghéjhoz, a végén adjuk hozzá az olajat. Megdagasztjuk, pihentetjük 1 órát. 6 részre osztjuk, 1,5 cm vastag hurkákat sodrunk, kb 30 cm hosszúra. Én beolajoztam vékonyan a csöveket, rátekertem a tésztát, lekentem tojással és előmelegített sütőben 190 fokon kb. 12 perc alatt megsült.
A salátához a főtt tojásokat apróra vágjuk, a lilahagymát is, a majonézt ízlés szerint ízesítjük mustárral, cukorra, borssal, tejföllel. Ha kihűlt a tölcsérünk, betöltjük a salátát.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...