2017. április 15., szombat

Húsvéti fonott kalács

Nincsen Húsvét kalács nélkül :) A mákvirág kalács tésztája volt az alap, de most nem kapott tölteléket, hanem csak simán fonott kalács lett belőle.
Recept a blogon itt


Kelesztés után ketté vettem a tésztát, ezután három-három rudat sodortam, középen kissé vastagabbra hagytam, két végén vékonyítottam. Ezután kenyérformába tettem sütőpapírra, majd letakarva pihentettem kb. 20-25 percet. Ezután lekentem tojássárgájával, amit egy pici tejjel elkevertem. Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 40-45 perc alatt sül meg. Ha gyorsan barnul, tegyünk rá sütőpapírt vagy alufóliát, hogy ne égjen meg.

Kelesztés előtt



Kelesztés vége

Lekenve

Kész :)










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...