2017. június 10., szombat

Csajos estére egy kis rágcsa :)

Ma meglátogat egy nagyon kedves barátnőm, és a beszélgetéshez sütöttem ezt a rágcsát. A búzás változat itt található. Én a megszokott Nutri free mpp-val helyettesítettem be a búzalisztet. Nagyon ropogós, finom rágcsát kaptam. Kis intermezzo :) Sütés közben leszaladtam pár percre a lakásból, mire visszaértem, elpárolgott a tányérból az első adag :D


Hozzávalók:

45 dkg Nutri free mpp
fél tk sütőpor
18 dkg szobahőmérsékletű vaj
3 dl natúr joghurt
2 kk só
Tetejére 1 tojás felverve, szezámmag, reszelt sajt, egész kömény stb.

A lisztet elmorzsoljuk a vajjal, majd a többi hozzávalót is a tálba tesszük. Egy lágy, de nem ragacsos tésztát kapunk, ha ragadna, tegyünk hozzá egy kevés lisztet. Fél cm vastagra nyújtjuk, pizzavágóval 8-10 mm széles csíkokra vágjuk kb. 20 cm hosszú legyen. Kenjük le felvert tojással, szórjuk meg ízlés szerint magokkal, sajttal. Előmelegített sütőben 190 fokon kb. 10-12 perc. Sütőfüggő! Ne süssük túl, szép aranybarna legyen. Ha kihűlt, igazi ropogtatni valónk lesz :)















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...