2017. május 1., hétfő

Zsemle és bagett tescos magkeverékes liszttel

A napokban többször felmerült az egyik fb csoportban, hogy milyen a tesco magkeverékes lisztje. Az ára gm árakhoz képest elég baráti 500 gr 541 Ft. Mivel nem ismertem, hogyan viselkedik sütésnél, így kevertem Nutri free mpp-val és Schar B-vel. Kétfélét sütöttem, zsemlét és bagettet. Mindkettő nagyon finom lett így keverve.



Nutri free mpp recept:

25 dkg Nutri free mpp itt
15 dkg Tescos magkeverékes liszt
2 dkg élesztő
kb. 350 ml langyos víz
4 ek olaj


Az élesztőt 200 ml langyos vízben pici cukorral megfuttatom. Hozzáadom a liszthez, elkezdem dagasztani, folyamatosan adom hozzá a vizet, amikor összeállt a tészta, hozzáadom az olajat is. Kb. egy órát pihentetem, utána 2 bagettet formázok, sütőpapírra teszem, még fél órát pihentetem letakarva. Olajozom a tetejét, megszórom barna rizsliszttel, lefújom vízzel, 190 fokon kb.30 perc.














Schar B recept:

20 dkg schar B itt
10 dkg Tescos magkeverékes liszt
1,5 dkg élesztő
3 ek olaj

kb. 220 ml langyos víz

Az élesztőt 100 ml langyos vízben pici cukorral megfuttatom. Hozzáadom a liszthez, elkezdem dagasztani, folyamatosan adom hozzá a vizet, amikor összeállt a tészta, hozzáadom az olajat is. Kb. egy órát pihentetem, utána olajos kézzel zsemléket formázok, bevágom a tetejét, megszórom rizsliszttel (most barna) sütőpapírra teszem, pihentetem fél órát letakarva, 190 fokon kb. 25 perc.












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...