2017. május 20., szombat

Porchetta - kevésbé flancosan, göngyölt malac császárhús :)

  A hétvégi ebéddel mindig bajban vagyok, hogy mi készüljön. Általában két napra megfőzök szombaton, mert ugye ki szeretne az egész heti munka után a konyhában állni? :)
A választás most a porchettára esett, kiadós, főleg, ha nagyobb darabot kapunk, nem úgy mint én most :/ Legközelebb már rutinos leszek, és előre szólok a hentesnek, hogy ne csíkozzák fel, hanem hagyják egyben.




Hozzávalók:

1,5-2 kg bőrös kicsontozott malac császár hús

A legjobb benne, hogy szabadon választhatunk, mi legyen a töltelék :)

20 dkg tisztított, apróra vágott gomba
4 db csirkemáj apróra vágva
5-10 dkg kockázott bacon
1 fej hagyma (lila, új...)
1-2 gm zsemle vagy kenyérdarab vízbe áztatva
fűszerek (bazsalikom, oregánó, petrezselyem, bors)

lehet meglocsolni fehér borral a húst, illetve a töltelékbe is mehet (én most ezt kihagytam, mert kiskorú is eszik belőle :) )

Egy nagyobb serpenyőben elkezdem pirítani a bacont, majd hozzáadom a hagymát, ha megpirult hozzáteszem a gombát és a csirkemájat, majd fűszerezem. Beáztatom a gm zsemlét vagy kenyeret vízbe, ha megpuhult, kicsavarom és az elkészült töltelékbe keverem.






A húst kicsontozom, a két végén belülről kifelé óvatosan bevágom, majd a vágást kihajtom, sóval és borssal bedörzsölöm, a bőrét csak sóval. Az elkészült tölteléket ráterítem a húsra, majd a bevágott széleket visszahajtom és oda is teszek tölteléket. Feltekerem a húst, bőrével kifelé, spárgával összekötöm szépen, divatosan :)









 A tepsibe olajat locsolok, én a kivett csontokat szépen egymás mellé hosszában végigraktam és erre helyeztem a megtöltött húst, én előző nap készítettem, így ment a hűtőbe éjszakára. Reggel bevásárlás után kivettem és 140 fokon hús nagyságtól függően kb. 3 órát sütjük. Sütés közben többször meglocsoltam a tepsiben lévő zsiradékkal.
Fél órát pihentetjük, mielőtt felvágjuk a húst. Másnap hidegen vékonyra szeletelve szendvicsben is kínálhatjuk reggelire.
Én most petrezselymes újburgonyát és zöldségköretet készítettem hozzá.

Indulás a sütőbe :)

1 óra múlva

11/2 óra múlva
2 óra múlva















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...