2017. május 16., kedd

Házi oreo keksz :)

Egy időben rengeteg recept forgott a neten, amikor elkezdődött az oreo őrület. Nem sokkal később felbukkant gluténmentes változatban is az üzletekben, persze szokás szerint horror áron. Így muszáj volt gluténmentesíteni, ha enni akartunk.


Én megkóstoltam az eredetit, mivel én nem vagyok érzékeny, megmondom őszintén nem ízlett a bolti, na de ez... :)
Az eredeti recept itt található, én a lisztet lecseréltem schar C-re, és kevesebb cukrot tettem a krémbe.

Hozzávalók:

Tésztához:
22,5 dkg schar C itt
12,5 dkg kakaópor legalább 20-22%-os
1 tk szódabikarbóna
1/2 tk sütőpor
12,5 dkg porcukor
12,5 dkg vaj (margarin is jó)
1 db tojás

Krémhez:
5 dkg vaj
15 dkg porcukor
4 ek tejszín
1 tk vanília aroma

Először a krémet kell elkészíteni, a vajat habosra keverjük a cukorral és utána kanalanként hozzáadjuk a tejszínt és az aromát. Ha kész, hűtőbe tesszük felhasználásig.
A tésztához összekeverjük a száraz hozzávalókat, majd egy tálban kikeverjük a vajat a porcukorral, hozzáadjuk a tojást és homogénre keverjük. Hozzáadjuk a kimért száraz hozzávalókat, és összegyúrjuk. Kinyújtjuk kb 6-8 mm vastagra, 5 cm-es pogácsaszaggatóval kiszúrjuk, tepsire tesszük és 160 fokon kb. 7 perc alatt megsütjük. Amikor kihűlt, elővesszük a krémet és minden második kekszre teszünk egy kiskanállal, Rátesszük a másik kekszet, összenyomjuk annyira, hogy a krém elérje a keksz szélét. Pár percre visszatesszük a hűtőbe, és utána fogyaszthatjuk.
A krémet színezhetjük is, én karácsonyra manózokninak álcázott piros csíkos oreo kekszet adtam ajándékba, természetesen gluténmentes kekszet ;)







Manócipő szabásmintája itt található, a rajzolásnál vegyétek figyelembe a saját kekszetek átmérőjét :)










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...