2017. május 10., szerda

Kövön sütött pizza Nutri free mix per pane-ból

Pizzát sütöttem ma az új pizzasütő kövemen. Valami isteni lett, mintha kemencében sült volna :)
Nem bántam meg, hogy megvettem.




Hozzávalók:

50 dkg Nutri free mpp itt
2,5 dkg friss élesztő (Budafoki)
kb. 420 ml langyos víz
5 ek olaj
2 kk só
10 gr xantán (elhagyható)

A tésztára:
paradicsompüré
sonka, szalámi stb.
reszelt sajt
hagyma, paprika
bacon

Kimérjük a lisztet, sót, xantánt (elhagyható), elkeverjük. 200 ml langyos vízben pici cukorral felfuttatjuk az élesztőt. Ha felfutott, beleöntjük a tálba a liszthez, odakészítjük a maradék vizet és elkezdjük dagasztani a tésztát, közben folyamatosan adjuk hozzá a folyadékot. Ha összeállt a tészta, hozzáadjuk az olajat is és tovább dagasztjuk, amíg egynemű lesz a tészta. Letakarva kb 50 percet pihentetjük. Én most 6 részre vágtam és egyesével sütöttem a pizzát. Kb. 20 cm átmérőjűre nyújtottam, 4-5 mm vastagra, lekentem paradicsommal rátettem a feltéteket, és a 250 fokra előmelegített sütőkőre tettem, amit előzőleg megszórtam kevés rizsliszttel. Kb. 10 perc alatt megsült. Ropogós lett a széle, megsült az alja, nagyon nagyon finom lett :)


















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...