2017. május 8., hétfő

Almás, túrós rácsos :)

Egy kiadósabb leves után biztosan mindenki szívesen megeszi ezt a finom sütit. Én most almás és túrós változatban készítettem, de tölthetjük akár pudinggal és más gyümölccsel is.


Hozzávalók:

40 dkg nutri free mpp
20 dkg glutenix foszlós kalács
1 egész tojás
2 sárgája + 1 sárgája kevés tejjel elkeverve a tetejére
2 dkg élesztő 1 dl langyos tejben megfuttatva
6 ek cukor
3 púpos ek 20%-os tejföl
10 dkg olvasztott margarin
1 cs vaníliás cukor


Töltelékhez:


2 db alma 1 x 1 cm-es kockára vágva, barna cukorral fahéjjal megpárolva pici margarinon
Túró kikeverve 1 sárgájával, ízlés szerint cukorral, én most narancshéjat tettem bele.


Az élesztőt megfuttatjuk a tejben, egy tálba kimérjük a többi hozzávalót, a margarint nem. Beleöntjük az élesztőt, elkezdjük dagasztani, amikor kezd összeállni, hozzáadjuk az olvasztott margarint. Rugalmas tésztát kapunk. 1 órát letakarva kelesztjük. 

 4 részre osztjuk a tésztát, kör alakra nyújtjuk, 3-4 mm vastagra. 4 felé vágjuk, a negyedeket két oldalt 3 helyen bevágjuk. Középre tesszük a tölteléket, lekenjük sárgájával, 180 fokon kb. 15 perc alatt megsütjük.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...