2017. december 3., vasárnap

Sajtos pufi

Sikerült írót vennem a piacon, ezért adta magát, hogy kipróbálom zsemle sütéshez is. Ugyan nem zsemle lett, de csak a formája más, és tettem rá sajtot is.
Nagyon jó állagú, finom pékárut kaptam :)


Hozzávalók 8 db-hoz:

30 dkg Nutri free mpp
20 dkg Mester házi kenyér liszt
1 ek útifűmaghéj+ 1 dl vízben elkeverve amíg zselés állagú lesz
2 mk só
3 ek olaj
1 dl író
+ kb. 370-400 ml víz
1 cs szárított élesztő

A száraz hozzávalókat kimérjük egy tálba, összekeverjük, az útifűmaghéjat 1 dl vízben elkeverjük, félretesszük pár percre, amíg zselés állagú lesz. A száraz hozzávalókhoz hozzáadjuk az írót, majd 3 dl langyos vizet és elkezdjük a robotgép dagasztószárával dagasztani, közben adjuk hozzá lassan a többi folyadékot, ragacsos tésztát kapunk, majd utoljára belekeverjük az olajat. Olajos kézzel 8 db pufit formázunk és sütőpapíros tepsire tesszük. Letakarjuk egy szétvágott nylon zacskóval, majd egy konyharuhával is letakarjuk. 40 percig kelesztjük, lekenjük vékonyan olajjal és reszelt sajttal megszórjuk. 170 fokon kb. 30 perc alatt megsütjük, fél időben letakartam alufóliával, hogy a sajt ne égjen meg. Nagyon finom, jó állagú péksütit kaptam.

Kelesztés előtt

Kelesztés után







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...