2017. december 10., vasárnap

Karácsonyi linzer Nutri dolciból

Be kell valljam, a linzer sütés nem az erősségem, én nem is szeretem, na de a gyerek :) És ugye, azért mindent :)
Mivel régóta húztam már, eljött az idő az elkészítésre. Alig kell foglalkozni a tésztával, a pihentetésre kell időt fordítani, a sütés már pillanatok alatt készen van. Nagyon finom, klasszikus linzertészta receptet használtam, mire szétnéztem, már csak egy szem maradt a tálon :)


Hozzávalók:

30 dkg Nutri dolci süteményliszt
20 dkg ráma vagy vaj
10 dkg cukor
1 cs vaníliás cukor
1 kisebb narancs reszelt héja
1 citrom reszelt héja
csipet só
1/2 tk. sütőpor
1 tojássárga

A hozzávalókat kimérjük egy tálba, és gyorsan, de alaposan összegyúrjuk, majd folpackba tekerjük a tésztát és hűtőben 1 órát pihentetjük.
A sütőt 180 fokra előmelegítjük, a tepsire sütőpapírt teszünk, majd a tésztát lisztezett lapon kinyújtjuk fél cm vastagra. Kiszaggatjuk a linzer kiszúróval, tepsire tesszük és kb 10-12 perc alatt megsütjük.
Hagyjuk kihűlni, majd a sima formákra lekvárt teszünk, és a lyukas formával letakarjuk, óvatosan kissé összenyomjuk. A süti ilyenkor még nagyon törékeny! Tegyük tálra, vagy dobozba, pár óra állás után az igazi :)










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...