2017. december 23., szombat

Puha mézeskalács Bettitől

Idén nem volt kedvem kísérletezni, viszont mézeskalácsot követelt a gyerek, így Betti receptjét hívtam segítségül.
Előző este összeállítottam, betettem a hűtőbe, és ma délelőtt megsütöttem.
Nagyon finom, puha kalácsokat kaptam :)



Annyit változtattam, hogy Nutri mix per dolci süteménylisztet használtam Mester helyett.

Hozzávalók:

50 dkg Nutri mix per dolci
12,5 dkg méz
12,5 dkg margarin
3 egész tojás
1 tk szódabikarbóna
1 tk mézeskalács fűszerkeverék
2 ek citromlé
reszelt citromhéj v. narancshéj
15 dkg porcukor

A mézet a margarinnal felmelegítettem, nem kell forralni, csak amíg a margarin elolvad, félretesszük hűlni. Egy tálba ütjük a tojásokat, hozzáadjuk a fűszerkeveréket, porcukrot, szódabikarbónát, kikeverjük habverővel, majd hozzáadjuk a mézes margarint, végül a lisztet, ekkor már a dagasztószárral dolgozzuk össze a tésztát. Lágy, de nem folyós tésztát kapunk. Letakarva hűtőbe tesszük egy éjszakára.
Másnap alaposan átgyúrjuk, én egy mogyorónyi margarinnal bekentem a kezem, úgy gyúrtam át, amíg megpuhul a tészta. Kinyújtjuk fél cm vastagra és kiszaggatjuk különböző formákkal.
180 fokon kb. 10 perc alatt sül meg.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...