2017. július 16., vasárnap

Zsemle Nutri free mpp és Mester házi kenyér liszt keverékből :)

Be kell valljam, még soha nem használtam Mester lisztet, de sok jót hallottam róla, ezért vettem egy csomag házi kenyér lisztet. Mivel még nem ismerem, ezért a jól bevált nutrival kevertem, és nem bántam meg :)
Nagyon finom, puha, könnyű zsemléket sütöttem, ami jól illett az erdélyi szalonnához reggelire :)



Hozzávalók:

25 dkg Nutri free mpp itt
15 dkg Mester házi kenyér liszt itt
350 ml langyos víz
2 dkg élesztő
1 csapott tk só
3 ek olíva olaj

A fele mennyiségű vízben pici cukorral megfuttatjuk a friss élesztőt. Kimérjük a liszteket egy tálba, hozzáadjuk a felfutott élesztőt, sót, és a maradék vízzel elkezdjük dagasztani, amikor nagyjából összeállt a tészta, hozzáadjuk az olajat is. Jól elkeverjük, majd letakarva kb. 3/4 - 1 órát kelesztjük.
Olajos kézzel zsemléket formázunk, és sütőpapíros tepsire tesszük. Előmelegítjük a sütőt 200 fokra, lekenjük olajjal a zsemlék tetejét, majd kb. 20 perc alatt megsütjük.













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...