2017. július 26., szerda

Túrós batyu

Elég szomorkás idő volt ma, többször esett is az eső, így már kényelmesebb volt a konyhában forgolódni :)
Túrós batyut sütöttem, egy picit változtattam a receptemen, talán még finomabb lett, mint az eddigiek.



Hozzávalók:

30 dkg Nutri free mpp
20 dkg Glutenix foszlós kalács
10 dkg porcukor
8 dkg puha vaj v. margarin (én most margarint használtam)
2,5 dkg friss élesztő
250 ml langyos tej
2 egész tojás
8 gr xantán

Töltelékhez:
45 dkg túró
ízlés szerint cukor
vanília aroma
mazsola (én nem teszek bele, nem szeretjük)
2 tojássárga
2 csapott ek. rizsdara
reszelt citromhéj
A tetejére 1 tojássárga 1 ek tejjel pici porcukorral elkeverve.

Az élesztőt felfuttatjuk 2 dl langyos tejben pici cukorral, a többi hozzávalót kimérjük a keverőtálba. A felfutott élesztőt beleöntjük, majd a dagasztókarral elkezdjük dagasztani a tésztát, közben folyamatosan adjuk hozzá a maradék tejet. Közepesen lágy tésztát kapunk, picit ragacsos, ne tegyünk hozzá lisztet! Letakarva duplájára kelesztjük, rizsliszten átgyúrjuk és 2 részre osztjuk a tésztát.
Kinyújtjuk kb. fél cm vastagra 12 részre vágjuk, kb. 10 cm-es négyzetekre.
Elkészítjük a tölteléket:
A túrót tálba tesszük, hozzáadjuk a cukrot, sárgákat aromát, rizsdarát, citromhéjat és alaposan elkeverjük. Minden négyzet közepére teszünk a túróból, majd a sarkokat összefogva kis batyut formázunk. Sütőpapírral bélelt magasabb tepsibe tesszük szorosan egymás mellé, így szépen megnőnek majd. Kinyújtjuk a másik felét is a tésztának, ugyan így járunk el, majd a tojássárgát elkeverjük a tejjel és a porcukorral, megkenjük a batyuk tetejét.
Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 20-25 perc, sütőfüggő!

















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...