2017. július 22., szombat

Gyros pitában ebédre :)

Szeretjük a gyrost, frissen sült pitával a legfinomabb :)


Az alap recept Bettié, de én egy kicsit változtattam rajta.

Pita hozzávalói:

15 dkg Nutri free mpp itt
15 dkg Mester házi kenyér liszt itt
1,5 dkg friss élesztő (én Budafokit használok)
1 tk cukor
1/2 tk só
kb. 270 ml langyos víz
3 ek olíva olaj (jó a napraforgó is)

Az élesztőt a cukorral 200 ml langyos vízben megfuttatjuk, hozzáadjuk a kimért liszthez, elkezdjük dagasztani, majd hozzáadjuk az olajat is. Enyhén ragacsos tésztát kapunk, olajozzuk ki a tálat amiben kelesztjük, és kenjük le a tészta tetejét is vékonyan. Takarjuk le, én ehhez egy nylon zacskót használok. Melegítsük a sütőt a maximális fokozatra, nekem 250 fok volt és sütőkövet tettem be. Kb. 40 perc alatt forrósodik fel a kő. Kb. 3/4 óra után rizslisztes pulton gyúrjuk át a tésztát, majd osszuk 10 felé, gömbölyítsük, majd nyújtsuk ki kb. 10-12 cm-es körökre, fél cm vastagra. Betettem a sütőkőre 4 db tésztát, majd kb. 4 perc után megfordítottam és újabb 4 percig sütöttem. Nagyon szépen zsebesedett mindegyik. Egy tiszta konyharuhába tettem a kisült pitákat, így nem szárad ki.

Gyros hús:
Gm gyros fűszerkeverék (Lucullus)
kb. fél kg pulyka vagy csirke hús
paradicsom
uborka
lila hagyma
joghurt
a salátához fehér sajt vagy feta

A húst bepácoljuk a zacskón lévő leírás szerint, megsütjük, megmossuk, összevágjuk a zöldségeket, sajtot, levágjuk a piták tetejét és tetszés szerint megtöltjük.
















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...