2018. január 27., szombat

Pita Mester házi kenyér lisztből

Kipróbálásra kaptam Mester házi kenyér lisztet, és mivel gyrost akartam készíteni ma, így ebből készült. Nagyon finom puha, zsebes piták készültek belőle :)



Az alap recept Bettié, én egy kicsit változtattam rajta.

30 dkg Mester házi kenyér liszt
1,5 dkg friss élesztő
fél tk cukor
fél tk só
3 ek olaj
kb. 260-270 ml langyos víz

A gyroshoz:
1 cs Lucullus gyros fűszerkeverék
1 csirkemell filé
olaj
jégsaláta
kígyó uborka
paradicsom
lila hagyma
feta sajt vagy krémfehér sajt
1 kis doboz joghurt (én teszek bele a gerezd lereszelt fokhagymát)

Az élesztőt megfuttatom a cukorral 200 ml langyos vízben. A lisztet kimérem egy tálba, hozzáöntöm a felfutott élesztőt, sózom, és elkezdem dagasztani, közben adagolom hozzá a folyadékot. Amikor kezd összeállni, hozzáadom az olajat is és tovább dagasztom. Ha összeállt a tészta, kicsit ragacsos lesz, lekenem olajjal vékonyan a tetejét, és letakarom egy nylon zacskóval. Kb. 40 perc alatt duplájára nő. Rizsliszttel megszórt lapra teszem a tésztát, átgyúrjuk, ha ragad egy kis rizslisztet gyúrjunk hozzá (ne sokat!) 8-10 részre osszuk el és formázzunk gombócokat. Nyújtsuk kör alakúra kb. 12-15 cm átmérőjűre. Tegyük sütőpapíros tepsire, majd előmelegített forró 240 fokos sütőben kb. 12-15 perc alatt süssük készre. Fél időben én megforgattam. A 3/4 része zsebesre sült, amelyik nem, az is felnyitás után szétvágható volt.
A húst csíkokra vágtam és a zacskón levő leírás szerint bepácoltam fél órára. Utána én wokban készítettem el a húst.
A salátához összevágjuk a megmosott zöldségeket, kis kockákra vágjuk a sajtot.
A pita végét levágjuk, szétnyitjuk és megtöltjük ízlés szerint, majd a joghurttal ízesítjük.















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...