2018. január 16., kedd

Gyors csoki torta Hadarik Rita piskóta lisztkeverékből

Hűtőpakolás közben találtam elbújva egy doboz mascarponét, ezért, hogy megelőzzem a veszteséget gyorsan kipróbáltam Hadarik Rita piskóta lisztkeverékét.
Most kakaós piskótát sütöttem belőle, és étcsokis mascarponés tejszínes krémmel töltöttem.
Nagyon finom lett 😊



Hozzávalók 18 cm-es tortaformához:

80 gr Hadarik Rita piskóta liszt
80 gr porcukor
4 tojás
1 ek kakaópor (holland)

Krém:

250 gr mascarpone
150 gr étcsoki
1,5 dl habtejszín (sima habtejszínhez 1 cs habfixet kell keverni, én Meggel cukrászhabot használok, abba nem kell)
ízlés szerint porcukor

A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjét egy csipet sóval kemény habbá verjük, a sárgákat a porcukorral fehéredésig keverjük, majd teszünk bele két kanál fehérjehabot, elkeverjük, majd óvatosan beleforgatjuk a lisztet és a maradék habot. Végül a kakaóport beleszitáljuk és elkeverjük a tésztában.
Beleöntjük a tortaformába, néhányszor hozzáütjük az asztalhoz, hogy a levegő buborékok kimenjenek a tésztából. Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 30 perc alatt sül meg (tűpróba)
A krémhez gőz fölött felolvasztjuk az összetördelt csokit, majd a kikevert mascarponéba keverjük. Felverjük a tejszínt, és beleforgatjuk a mascarponés krémbe. Hűtőbe tesszük fél órára.
A kihűlt piskótát kettévágjuk, betöltjük a krémmel, kívül is bekenjük, díszítjük habzsákkal.














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...