2017. november 21., kedd

Sajtos virslis kifli nutriból

Ma nem volt kedvem főzni, viszont kellett valami meleg az asztalra. Virsli és sajt volt a hűtőben, így sütöttem virslivel töltött kiflit, a maradék tésztából pedig sima tejes kifli készült.



Hozzávalók:

45 dkg Nutri free mpp
2 kk só
2 dkg friss élesztő+1 tk cukor
kb. 3dl langyos tej (vízzel is elkészíthető)
1 ek útifűmaghéj 1 dl vízben beáztatva
3 ek olaj
a tetejére 1 tojássárga pici tejjel elkeverve
4 db virsli elfelezve
tetejére reszelt sajt

Az élesztőt 2 dl langyos tejben megfuttatjuk a cukorral, a lisztet kimérjük, elkeverjük a sóval, hozzáadjuk a zselés állagú vízben áztatott útifűmaghéjat és a felfutott élesztőt. Elkezdjük dagasztani, és közben adunk még hozzá tejet, hogy lágy, de nem folyós tésztát kapjunk, majd a végén hozzádagasztjuk az olajat is. Egy órát kelesztjük letakarva. Ha megkelt, kettéosztjuk a tésztát, az egyiket rizsliszten átgyúrjuk rövid ideig, majd körré nyújtjuk, kb. 5 mm vastagra. A kört felvágjuk 8 részre, minden részt egyesével kicsit nyújtófával megnyújtunk, a széles részre fektetjük a virslit és feltekerjük. Sütőpapíros tepsire tesszük, lekenjük tojássárgával, majd rászórjuk a sajtot. Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 18-20 perc.
A kifliket a tészta másik feléből formáztam, kinyújtottam kör alakúra kb. 5mm vastagra és 6 felé vágtam, egyesével kicsit megnyújtottam, feltekertem és a maradék tojáshoz öntöttem még tejet, azzal kentem le, kb. 15 perc alatt megsültek.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...