2017. november 11., szombat

Barackos-túrós szülinapi torta

Anyukám 77 éves lett, és mivel a családban én vagyok a tortafelelős, rám hárult a szülinapi torta elkészítése, ami természetesen gluténmentesen készült, hogy a fiam is ehessen belőle.
Náthásan, betegen ennyire futotta :)


Elkészítése megegyezik a pár hete sütött epervelős tortával, recept itt található.

Eper helyett most barack került bele.
1 doboz barackot lecsöpögtettem, apró kockára vágtam, elfeleztem, és az elkészített túrókrém tetejére szórtam a megkent tortalapokra. A tortát ezután porcukorral kikevert 10 dkg vajjal körbekentem vékonyan a burkolás előtt, majd lehűtöttem.
Gluténmentes fondanttal burkoltam, a torta ostyát neten rendeltem, szintén gluténmentes.
Az ostyát felvágtam csíkokra, a fekete fondant kinyújtottam, a képek méretére vágtam. A fondantot nagyon vékonyan lekentem hideg zselével, rátettem az ostyát, majd azt is lekentem vékonyan zselével, majd a tortára tettem. A film tartót előtte 2 nappal elkészítettem, hogy legyen ideje megkeményedni.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...