2017. november 24., péntek

Márványkuglóf Glutenix foszlós kalács lisztből

Legalább 3 éve nem sütöttem kuglófot, mióta tönkrement a szilikonos formám. Na de ma vettem egy szép új darabot, és persze muszáj volt kipróbálni :)
Volt itthon glutenix foszlós kalács lisztem, így ebből készült a próbadarab először, de nem utoljára :)
Nagyon finom, könnyű tésztája lett, a tetejére kapott cukormáz koronát is.


A receptet a neten talált receptekből hoztam össze, az alapja itt található búzás változatban.

Hozzávalók 22cm átmérőjű formához:

30 dkg Glutenix foszlós kalács liszt
25 dkg cukor
1 cs vaníliás cukor
25 dkg puha margarin
1 tk sütőpor
5 db L-es tojás
0,5 dl tej

a kakaós részhez:
1 ek kakaópor
2 ek tej

A puha margarint habosra keverjük a cukorral és a vaníliás cukorral, majd egyesével hozzákeverjük a tojásokat. Végül hozzáadjuk a lisztet és a sütőport és a fél dl tejet. Kenjük ki a formát margarinnal, majd a fele tésztát öntsük bele, majd a másik felébe tegyük a kakaóport és a tejet. Öntsük a sárga tésztára, majd egy villával keverjük meg spirál alakban.
Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 50 perc alatt sül meg. Pár percet várjunk miután kivettük a sütőből, majd borítsuk rácsra hűlni. Ha kihűlt díszíthetjük porcukorral, cukormázzal, olvasztott csokival. Még langyosan felvágtam :)












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...