2017. november 19., vasárnap

Mézeskalács ház :)

Karácsony közeledtével előkerült a mézeskalács recept is. Mézeskalács házakat készítettem az egyik évben a családomnak. Nagy sikere volt, így megosztom veletek a receptet és az elkészítést is.



Hozzávalók:
50 dkg Nutri free mpp
10 dkg vaj
25 dkg méz
3 gr sütőpor
12,5 dkg porcukor
8 gr kakaópor
1/2 cs mézeskalács fűszerkeverék
1 tojás

A mázhoz:
1 tojásfehérje
20-25 dkg átszitált porcukor
1 tk ecet
1 ek kukoricakeményítő

A díszítéshez habzsák, különféle cukorkák.

A vajat és a mézet összeolvasztjuk, ne forraljuk! Hozzáöntjük a többi kimért hozzávalóhoz, majd összegyúrjuk. Előkészíthetjük előző este is, és folpackban tegyük be a hűtőbe.
Nyújtsuk ki kb fél cm vastagra, vágjuk ki a ház részeit, lehetőség szerint egy háznak egyszerre süssük meg a részeit, így egyforma színük lesz. 180 fokon kb. 12-15 perc alatt sül meg.

A tojásfehérjét keverjük ki a porcukorral, tegyük hozzá az ecetet és a keményítőt is, tegyük habzsákba, vagy nylon zacskóba, és a kihűlt házrészeket ragasszuk egymáshoz. Legyünk türelmesek, ne kapkodjuk, mert a máznak időre van szüksége amíg megköt. A falakat támasszuk meg amíg megszilárdul a máz. Szánjunk rá 1-2 napot az elkészítésre.
A neten sokféle ház alaprajz van, nyomtassuk ki amelyik tetszik és azzal dolgozzunk. A kémény összeragasztása után és befőttes gumival fogtam össze az elemeket.

Készíthetünk ablakot is a házra, én töltetlen savanyú cukrot törtem össze, és a nyers tészta kivágott részébe szórtam. Amíg sült a tészta, a cukor elolvadt és színes ablak lett belőle. Készíthetünk így mézeskalács díszeket is a fára.
A saját házikónkat júliusban engedtem útjára, de előtte megkóstoltam :) Puha volt és teljesen ehető :)















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...