2017. június 3., szombat

Az igazi sajtos roló - vagy croissant, egy tészta két finomság :)

A napokban bukkant fel a facebookon itt ez a videó. Azóta ezen gondolkodtam, hogyan oldhatnám meg a leveles tészta készítését, hogy ne menjen rá az egész napom :)
Aztán eszembe jutott, hogy van nekem egy croissant receptem, amit már sokszor megsütöttem, gyors és leveles, ezzel el is dőlt a hétvégi kihívás :)



Hozzávalók a tésztához:

35 dkg Nutri free mpp
12 dkg tejföl
1 ek útifűmaghéj
1 kk. só
2 ek cukor (csapott)
1 egész tojás
2,5 dkg élesztő
1 dl langyos tej
10 dkg vaj
A tetejére egy sárgája 1 ek tejjel elkeverve.

Ha croissantot sütnél:
ízlés szerint krémsajt
gm sonka
a tetejére reszelt sajt

Az élesztőt megfuttatjuk a tejben pici cukorral, a vaj kivételével mindent kimérünk egy tálba, hozzáöntjük a felfutott élesztőt, összegyúrjuk. Kicsit ragadni fog a tészta, de ez nem baj, tegyük hűtőbe kb 1-1,5 órára.



Közben készítsük el a sajtkrémet:

Hozzávalók:

3 dl tej
3 tojássárga
3 ek gm liszt (bármilyen, sűrítéshez)
5 dkg krémsajt
10 dkg reszelt sajt

15 dkg vaj
10 dkg reszelt sajt
A roló két végére kb. 5 dkg reszelt sajt.

Ha croissant-ot készítünk:
A tésztát elővesszük a hűtőből, átgyúrjuk 8 részre osztjuk, majd egyesével kinyújtjuk, az elsőre ráreszeljük a vaj 1/6 részét, majd a következő részt is kinyújtjuk és ismét vajat teszünk rá, a legfelsőre nem kell. A végén a lehető legvékonyabbra kell kinyújtani a 8 egymásra tett kört,felosztani 8-16 részre, attól függően, hogy mekkora kifliket szeretnénk. Tegyünk mindegyikre egy kis krémsajtot, egy darab sonkát, tekerjük fel, kenjük le tojással, szórjuk meg reszelt sajttal. Forró 200 fokos sütőbe tesszük.

A tejet, a sárgákat a krémsajtot és a lisztet egy lábasba tesszük, habverővel elkeverjük és felfőzzük, folyamatos keverés mellett. Állagra olyan lesz, mint a puding. Amikor besűrűsödött, hozzátesszük a reszelt sajtot, elkeverjük, amíg a sajt elolvad.
A puha vajat kézi robotgéppel elkeverjük a reszelt sajttal, majd az elkészült krémhez keverjük, habzsákba tesszük, és hűtőbe tesszük legalább fél-egy órára.


A fehérjéket nyugodtan fagyasszuk le :)







Roló készítés:
Elővesszük a tésztát és a vajat, átgyúrjuk, és 8 részre osztjuk. Én most kényelmes voltam, és csak a tenyeremmel egy kicsit szétlapítottam az első tésztadarabot, és a vajból 1/7 részt levágtam és rákentem a tésztára. Rátettem a következő lapított tésztát és ugyan így jártam el a többivel is. A tetejére nem kell vaj! Elővettem a nyújtófát és  téglalap alakúra nyújtottam, a lehető legvékonyabbra. A rövidebb oldalával párhuzamosan felvágtam kb. 3 cm széles csíkokra, feltekertem a roló formára és sütőpapíros tepsire tettem. Lekentem a tojássárgával és 200 fokon kb. 12-14 perc alatt megsütjük. Nekem 12 db lett belőle.
Amikor kihűlt, a habzsákkal megtöltöttem a krémmel, a két végét beleforgattam reszelt sajtba, és tálaltam :) Nagyon finom lett :)
























Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...