2018. február 25., vasárnap

Kétszínű piskóta Nutri dolciból nutellás-mascarponés krémmel töltve

Még pár héttel ezelőtt vettem egy állítható sütőformát és végre ma kipróbálhattam. Egyszerre sütöttem meg a kakaós és a vaníliás piskótát, így lerövidítve az elkészítési időt. Már most nagyon szeretem :)



Hozzávalók 35x25 cm-es tepsihez:

8 tojás
25 dkg Nutri dolci
25 dkg cukor
1 cs vaníliás cukor
2 púpos ek kakaópor (22%-os)
csipet só a fehérjébe

Krém:
50 dkg mascarpone
500ml habtejszín (én cukrászhabot használok, abba nem kell fixáló)
ha sima tejszíned van akkor 2 cs habfixáló kell hozzá
porcukor ízlés szerint
nutella ízlés szerint
1 tk rum aroma
1 ek kakaópor

A tojásokat szétválasztom, a fehérjéket csipet sóval elkezdem felverni, majd a cukor 1/3-d részével kemény habbá verem. A sárgákat a maradék cukorral habosra keverem, majd a fehérjehabot óvatosan beleforgatom, végül a lisztet is hozzáadom apránként.
A tészta felét beleöntöm a beállított formába, majd a másik felébe belekeverem a kakaót és óvatosan beleforgatom. Beleöntöm a forma másik felébe és előmelegített sütőben 180 fokon kb 25 perc alatt (tűpróba) készre sütöm.
A mascarponét kikeverem egy kevés porcukorral, majd hozzáadom a nutellát, végül a habbá vert tejszínből a felével lazítom a krémet. A piskóta lapokat kettévágom, majd az első sárga lapot megkenem, ráteszem az egyik kakaós lapot, krémet teszek rá, majd megismétlem a műveletet a többi lappal is. A maradék krémmel bevonom kívülről is, végül a maradék tejszínhabot habzsákba teszem és díszítem a süteményt.













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...