2018. február 9., péntek

Csirkemell falatok mester palacsinta tésztában

Mivel holnap egyéb elfoglaltságom lesz, így a mai és a holnapi ebédünket elkészítettem. Nálunk demokrácia van, mindig közösen beszéljük meg a hétvégi menüt.
Pulykanyak leves és fűszeres palacsinta tésztában sült csirkemell csíkok készültek párolt rizzsel és tartárral.



Hozzávalók:
2 kisebb csirkemell filé felcsíkozva
25 dkg Mester palacsintapor
kb. 4 dl víz

őrölt bors
chilipor
2 db egész tojás
rizsliszt
olaj a sütéshez

A csirkemellet csíkokra vágtam, besóztam, a palacsintaport egy tálba mértem, hozzáadtam a tojást, fűszereket, sót, majd a vízzel elkezdtem kikeverni, A palacsinta tésztánál kicsit sűrűbb tésztát kapunk. A csirkemell csíkokat a rizslisztbe forgatom, majd beleteszem a palacsinta tésztába, majd a megmelegített olajba. Nagyságtól függően kb. 10-15 perc alatt sül meg.

Párolt rizs:
1,5 bögre rizs
3 bögre meleg víz
2 ek olaj


Az olajat megmelegítjük egy lábosban, majd a megmosott rizst hozzáadjuk, elkeverjük, pár percig átforgatjuk, majd hozzáöntjük a vizet, megsózzuk elkeverjük, fedőt teszünk rá. Addig főzzük kis lángon, amíg a vizet majdnem beszívta, akkor elzárjuk, és állni hagyjuk fél órát amíg teljesen megpuhul.

Tartár mártás:
1 dl majonéz
2 dl tejföl
1-2 tk mustár
cukor ízlés szerint

Kimérjük egy kisebb tálba a hozzávalókat és alaposan elkeverjük, ízlés szerint ízesítjük.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...