2018. március 4., vasárnap

Kürtőskalács tölcsér Nutriból és Farmoból

Régen sütöttem már kürtőskalácsot, és már napok óta arra gondoltam, hogy hétvégén sütök. Mivel jön az unokám is, így el is dőlt a kérdés :) Ő szerencsére nem érzékeny, csak a nagybátyja, de eddig még sosem zavarta ha nálunk evett, igaz még csak 3 éves.
Mivel nem mindig szeretem a dolgok könnyebbik végét fogni, így most tölcsér formán sütöttem meg a kalácsot, és pudingos krémmel töltöttem meg :)



Hozzávalók:

25 dkg Nutri free mpp
15 dkg Farmo Lp
1 egész tojás+ 1 sárgája
5 dkg olvasztott margarin+ a kenéshez
3 ek cukor
2 dkg friss élesztő
250 ml langyos tej
4 gr xantán
1 cs vaníliás cukor

Töltelékhez:

1 cs vaníliás puding
1 cs csoki puding
4-4 dl tejjel 4-4 ek cukorral elkészítve
2 dl habtejszín felverve

Az élesztőt 150 ml langyos tejben 1 tk cukorral megfuttatjuk. Kimérjük a többi hozzávalót egy tálba, majd a felfutott élesztőt hozzáadjuk a maradék tejjel és jól eldolgozzuk, pár percig dagasztjuk. Kicsit ragacsos, lágy tészta lesz. Takarjuk le és kb. 40-50 percig pihentessük. Rizslisztes lapon lazán gyúrjuk át, majd vágjuk 12 részre, sodorjunk rudakat belőle és olvasztott vajjal vékonyan kenjük le a tölcsér formát, majd tekerjük rá a tésztát. Kicsit sodorjuk át a lapon, hogy jól összetapadjanak a tésztacsíkok. Kenjük le vajjal és barna cukorban (fehér is jó) forgassuk meg a tölcséreket, majd tegyük sütőpapíros tepsire. Amíg melegszik a sütő, takarjuk le és hagyjuk pihenni még kb. negyed órát. 180 fokon süssük kb. 16-18 percig, félidőben forgassuk meg, hogy a cukor mindenhol tudjon olvadni.
Tegyük rácsra és hűtsük ki. Ha kihűlt, olvasszunk csokit gőz fölött, mártsuk bele a tölcsérek száját, forgassuk bele kókusz reszelékbe, dióba, mandulába stb.
Amíg kel a tészta, készítsük el a pudingot a zacskón lévő leírás szerint, de csak 4 dl tejjel! Hűtsük ki, majd a felvert tejszínt felezzük el és keverjük a pudingokhoz. Tegyük habzsákba a krémet és a kihűlt tölcsérekbe nyomjuk bele. A maradék krémből pohárkrémet készítettem.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...