2018. február 6., kedd

Tortilla chips

Mivel a chipseknek az ára is az egekben van, keresgéltem a neten, egy olcsóbb megoldásért. Mi nagyon szeretjük a csípőset, szinte minden ételben, így a tortilla chipsre esett a választás. Sok receptet megnéztem, így ezek egyvelegéből született meg a mi gluténmentes tortilla chipsünk. Nagyon finom lett, és nem utolsó sorban aránylag kis energiával olcsón elő lehet állítani :)


Hozzávalók:

15 dkg kukorica liszt
7,5 dkg Mester házi kenyér liszt
1 tk só
2 ek olaj
kb. 150 ml langyos víz
fűszerek: én tettem bele őrölt fekete borsot, fokhagymaport, kevés chilit
a sütéshez olaj
sütés utáni fűszerezéshez ízlés szerint, tengeri só, bors, chili
Mártogatóshoz:
2-3 szem paradicsom
bors
reszelt friss fokhagyma
bazsalikom apróra vágva (nekem ez most kimaradt)


A liszteket kimérjük egy tálba, hozzáadjuk a sót, fűszereket és az olajat. Elkeverjük, hogy morzsás legyen (kézzel) majd elkezdjük a langyos vizet hozzáadni. Ne egyszerre! Közben gyúrjuk a tésztát, amikor elválik a táltól és a kezünktől is, és elég rugalmas akkor jó. Nekem 150 ml vizet vett fel.
Takarjuk le 10-15 percre. Forrósítsunk olajat egy mélyebb edényben, a tésztát olajos kézzel gyúrjuk át, majd szedjük 6 részre, formázzunk gombócokat belőle. Olajozott lapon nyújtsuk kerekre 1 mm vékonyra ( a nyújtófát is vékonyan kenjük le olajjal) szurkáljuk meg villával, majd pizzavágóval vágjuk fel 8 részre. Egyenként tegyük a forró olajba, szépen hólyagosodik majd a tészta, és pár perc alatt süssük arany barnára. Szedjük papírtörlőre, majd keverjük össze a fűszereket,  szórjuk rá és óvatosan rázogassuk össze.
A paradicsomot vágjuk apróra, vagy merülő mixerrel pürésítsük, adjuk hozzá a fűszereket és tegyük hűtőbe. Kis tálkába téve tálaljuk a chipshez.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...