2018. február 25., vasárnap

Tejfölös bagett Nutri és Farmo keverékből

Másfél hétig nyomtam az ágyat, addig a fiam állta a sarat a konyha táján. Itt az idő, hogy visszaálljon a régi rend :)
Egy új receptet állítottam össze, fogadjátok szeretettel.



Hozzávalók:

30 dkg Nutri free mpp
20 dkg Farmo low protein
3 dkg friss élesztő
250 ml langyos víz+100 ml víz
1 ek útifűmaghéj
1 tk só
15 dkg tejföl (12%-os)
4 dkg puha vaj v. margarin
1 tk cukor

Az élesztőt megfuttatjuk a cukorral a 250 ml vízben. Kimérjük a többi hozzávalót egy nagyobb tálba, hozzáadjuk a felfutott élesztőt és jól kidagasztjuk. Enyhén ragacsos tésztát kapunk, kiolajozott tálba tegyük. Letakarjuk és 40 percet kelesztjük. Én mindig a konyhapulton kelesztem, nem vagyok híve a sütős kelesztésnek, szerintem nem megbízható,főleg régebbi tűzhelyeknél, könnyen túlkelhet a tészta. Letakarom nylonnal és rá egy konyharuha. Osszuk 6 részre, formázzunk bagettet és tegyük sütőpapírra, takarjuk le és hagyjuk pihenni 20 percet. A bagetthez a darabokat kézzel lapogassuk el kb. 20x10 cm-es téglalapra, majd tekerjük fel. Kenjük le vékonyan olajjal, majd 200 fokos előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt süssük meg.
Nekem nincs bagett sütőm, a sütőpapírt harmonikaszerűen meghajtogattam és így tettem a tepsire.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...