2017. szeptember 3., vasárnap

Sós ropogós kréker Nutri free mpp-ból - glutén - élesztő - sütőpormentes

Ha váratlan vendég toppan be gyorsan elkészítheted ezt a nagyon egyszerű ropogtatni valót :) Kezdőknek is bátran ajánlom!


Az eredeti búzás receptet itt találjátok, én egy kis változtatással készítettem el a gluténmentes változatot.

Hozzávalók:

30 dkg Nutri free mpp
2 egész tojás
2 ek tejföl
12 dkg margarin
2 kk só
ízlés szerint őrölt bors
A tetejére 1 tojássárga egy ek tejjel elkeverve+ ízlés szerint szezámmag, köménymag, egész mák, sajt, füstölt sajt (én most ezt használtam)

A hozzávalókat kimérjük egy tálba, gyorsan összegyúrjuk. A sütőt 180 fokra előmelegítjük. A tepsi méretére vágunk sütőpapírt, a tésztát elfelezzük, majd az egyiket a sütőpapíron vékonyra kb. 3 mm vastagra kinyújtjuk. Derelyevágóval vagy késsel kisebb kockákra, rombuszokra vágjuk, lekenjük a tojássárgájával elkevert tejjel, megszórjuk magokkal, sajttal. Tepsire tesszük a sütőpapírt a tésztával együtt, és kb. 15 perc alatt ropogósra sütjük.
Kihűlés után széttördeljük a kekszet és tálkákban kínáljuk.
Érdemes rögtön dupla adaggal kezdeni :)















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...