2017. szeptember 10., vasárnap

Túrós pite -szív küldi :)

A túró egészséges és mi nagyon szeretjük, sokszor csak úgy tojássárgával és egy kis cukorral kikeverve :)
Most pitét sütöttem, egy kicsit változtattam az eddigi recepten.



Hozzávalók:

Tésztához:
25 dkg Nutri free mpp
10 dkg schar C
2 tojássárga
10 dkg porcukor
1 cs sütőpor
15 dkg margarin v. vaj (én margarint használtam)
1 ek 20%-os tejföl
1 cs vaníliás cukor
csipet só

Töltelékhez:
45 dkg sovány túró
ízlés szerint porcukor
1 cs bourbon vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja
1 ek rizsdara
A tetejére 1 tojássárga pici tejjel elkeverve.

A tésztához a lisztet elmorzsoljuk a margarinnal, majd hozzáadjuk a többi hozzávalót is és gyorsan összegyúrjuk. Amikor szép homogén és összeállt a tészta, letakarva hűtőbe tesszük fél órára.
Addig elkészítjük a tölteléket. A túrót összekeverjük az összes hozzávalóval.
Kivesszük a hűtőből a tésztát, kettéosztjuk, egyiket kinyújtjuk a piteforma nagyságára, beletesszük, majd megtöltjük a túróval. A másik darab tésztából elkészítjük a díszítést kedvünk szerint.
Lekenjük a tojássárgával, és előmelegített sütőben 170-180 fokon kb. 35-40 perc alatt megsütjük.

















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...