2017. szeptember 9., szombat

Karfiolbomba - egyszerűen elkészíthető étel :)

Régóta szerettem volna elkészíteni ezt az ételt, mert én nagyon szeretem a karfiolt, minden formában :) Nem készült köret hozzá, nekem nem hiányzott, de lehet párolt rizzsel, vagy zöldségekkel kínálni.
A tálaló tányér a Hollandiában élő lányom műve, anyák napjára lepett meg vele, ő festette meg a porcelánt :)


Hozzávalók 4 személyre:

1 kg pulyka darálthús
1 kisebb fej karfiol
16-20 szelet bacon szalonna
2 db egész tojás
3 csapott ek. gm zsemlemorzsa

bors
fokhagyma
kevés pirospaprika
1 kisebb fej hagyma

A karfiolt egészben félig főzzük meg enyhén sós vízben egy nagyobb fazékban kb. 20-30 perc nagyságtól függően. Tegyük szűrőbe és szárítsuk meg. A darálthúst tegyük egy tálba, vágjuk apróra a hagymát (én most nem pároltam meg, aki szeretné tegye meg) adjuk a húshoz, sózzuk borsozzuk fűszerezzük ízlés szerint. Adjuk hozzá a tojásokat és a zsemlemorzsát, majd jól keverjük össze. Egy sütőpapírral kibélelt tepsibe fektessük a bacon szeleteket sugár irányban, tegyünk a közepére egy kevés húst, majd helyezzük rá a lecsöpögött karfiolt egészben. Borítsuk be a hússal, majd hajtogassuk rá a bacont. Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 1 óra alatt sült meg.
Nekem maradt egy kevés hús, azt becsomagoltam baconba és együtt megsütöttem a karfiollal.

















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...