2018. március 4., vasárnap

Sajtos réteges kifli Mester kelt tészta lisztből

Ennek a receptnek a búzás változatát még régebben mentettem el, aztán egyik nap újra láttam és ma elkészítettem. Aránylag gyorsan készen van, egyszerű összeállítani :)




Hozzávalók 16 db kiflihez:

Tészta:

50 dkg Mester kelt tészta liszt
3 dkg friss élesztő
150 ml langyos tej
150 gr tejföl
1 tk cukor
1 tk só
1 egész tojás+1 tojássárga
10 dkg puha vaj
10 dkg reszelt sajt

A tetejére
1 tojássárga
1 ek tej
5 dkg reszelt sajt

A tejbe morzsoljuk bele az élesztőt, adjuk hozzá a cukrot és keverjük el, csak fel kell oldani nem kell futtatni. Mérjük ki a lisztet, sót és a vajat, morzsoljuk el a lisztben, majd adjuk hozzá az élesztős tejet, tojássárgát, tejfölt és gyúrjuk össze. Nem kell dagasztani! Rizslisztes lapra tegyük a tésztát, nem kell keleszteni, nyújtsuk ki 7 mm vastagra, majd kenjük rá a puha vajat és szórjuk meg a sajttal. Tekerjük fel a rövidebb oldalánál, mint a piskóta tekercset, nekem kicsit repedezett a tészta, de simán lehetett tekerni. Takarjuk le egy konyharuhával és pihentessük fél órát. Vágjuk ketté a tekercset, majd az egyiket nyújtsuk ki kb. fél cm vastagra, lisztezzünk alá, nehogy leragadjon. Vágjunk 6 db háromszöget (pizzavágót használtam) csavarjuk fel és tegyük sütőpapíros tepsire. Ismételjük meg a másik felével is a műveletet. Kenjük le tojássárgával elkevert tejjel, szórjuk meg reszelt sajttal. Előmelegített sütőben 190 fokon kb. 18 perc alatt sült meg.















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...