2018. március 30., péntek

Kalács koszorú Nutri és Farmo keverékből

Nincsen húsvét kalács nélkül :) Idén a túrós ökörszem tésztájából készítettem a húsvéti kalácsot, fiam szerint annak nagyon finom lett a tésztája. Készítettem egy fonott koszorút és egy sima fonott kalácsot.



Az ökörszem receptjét amiből készült itt találjátok.
Kelesztés után 6 részre osztottam a tésztát. A koszorúhoz 3 db kb. 50 cm-es rudat sodortam, majd 3-as fonással összefontam, a két végét egymáshoz illesztettem és sütőpapíros tepsire tettem.
A fonott kalácshoz kb. 30 cm-es rudakat sodortam úgy, hogy a rudak közepén vastagabbra hagytam a tésztát. Összefontam és ezt is a tesire tettem, letakartam és fél órát pihentettem. 2 tojássárgát elkevertem 2 ek tejjel ,majd lekentem a kalácsokat. Vártam pár percet, amíg megszikkadt, majd még egyszer lekentem. 180 fokos előmelegített sütőben, alsó felső sütéssel kb. 35 perc alatt megsütjük (sütő függő).
Nagyon finom, puha, könnyű tésztája lett, a sima fonott egy kicsit szétterült, de az íze kárpótol a külsejéért :)












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...