2018. március 18., vasárnap

Gesztenyetorta Nutri dolcival készült piskótával

Mivel a családban én vagyok a desszert felelős, így a szülinapomra megleptem magam egy gesztenyés tortával, mert nekem ez a kedvenc sütim :)



Hozzávalók 24 cm átmérőjű torta formához:

6 tojásból készült kakaós piskóta Nutri dolci sütilisztből recept itt, 2 ek kakaóport is tegyünk a tésztába a lisztbe belekeverve, átszitálva.

Krém:
1 1/2 cs gesztenyepüré
1 ek rumaroma
ízlés szerint porcukor
3 dl habtejszín (ha sima tejszín 1 cs habfixáló is kell hozzá)

Díszítéshez:
kb 5 dkg étcsoki olvasztva
1/2 cs gesztenyepüré
1/2 ek étolaj
2-3 dl tejszín habbá verve díszítéstől függően

A piskótát megsütjük, rácsra téve kihűtjük, majd 3 részre vágjuk. A gesztenyepürét lereszeljük, hozzáadjuk a rumaromát, ízlés szerint porcukrot, majd a tejszínt felverjük habbá és a gesztenyéhez keverjük. A maradék gesztenyéből leveleket formázunk és kisebb golyókat, fél órára betesszük a hűtőbe, majd a gőz fölött megolvasztott csokiba belemártjuk, sütőpapírra tesszük és lehűtjük.
Az első piskótalapot megkenjük a krém 1/3-ával, majd a következő lappal megismételjük, vékonyan bevonjuk a torta külsejét is krémmel, majd a felvert habbal is, végül habzsákkal díszítjük. Utoljára rátesszük a gesztenye díszeket is, majd jó étvággyal elfogyasztjuk :)













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...