2018. május 5., szombat

Pizza Mester házi kenyérlisztből

Ma pizzanapot tartottunk, ezúttal Mester házi kenyérlisztből készítettem.
Nagyon finom ropogós szélű pizzát sütöttem :)



Hozzávalók:

50 dkg Mester házi kenyérliszt
2 dkg friss élesztő
kb. 4,5 dl langyos tej
4 ek olaj
1 tk só

A feltéthez:
paradicsomszósz
fűszerek
szalámi, bacon, sonka
sajt
paradicsom

1 dl langyos tejben pici cukorral megfuttatjuk az élesztőt, kimérjük a lisztet, elkeverjük benne a sót. A felfutott élesztőt beleöntjük a liszthez, elkezdjük dagasztani, majd közben folyamatosan adagoljuk hozzá a folyadékot. Utoljára az olajat dagasztjuk bele. Letakarva fél órát pihentetjük, a sütőt előmelegítjük 180 fokra, rizsliszten átgyúrjuk a tésztát, majd adagokra osztjuk tetszés szerint, én most ketté vettem a tésztát. Kinyújtjuk tepsi méretűre, max 1cm vastagra (ki hogy szereti). Betesszük a sütőbe 5 percre, kivesszük ha lejárt az idő, 220 fokra átállítjuk a sütőt. A pizzát megkenjük paradicsomszósszal, ízlés szerint teszünk rá feltétet, majd készre sütjük kb. 10 perc alatt.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...